20. maj 2007




Jeg er kommet frem til at

blomsten på min biotop er


en Sambucus nigra

(Hyld almindelig). Den blomstrer

omkring 19/4.

Bladene er takkede og sidder tæt sammen.



















01.05.2007

I nærheden af min biotop fandt jeg denne kæbe, jeg ved ikke fra hvilket dyr den er. Måske en kat eller en ræv.















Denne blomst som lever omkring min biotop har jeg bestemt til at kunne være en Sylvestris. Bladene og stilkene har ligesom dun på sig. Blomsten er gul i midten



































Jeg har sat en fælde op ved min biotop, og i løbet af et døgn kom der en edderkop og en meget lille larve i den, edderkoppen smuttede ud af fælden inden jeg kom hjem med den og larven har jeg indfanget til nærmere reflektion. Jeg har igen sat fælden op for at se hvad der mere kan komme i den.















Under forstørrelsesglasser gemmer billen sig,

men jeg er ikke sikker på, at du kan se den.

Den er virkelig meget lille.











Omkring min biotop lever der snegle, jeg har været ude og låne nogen af dem fordi jeg gerne vil iagttage dem.
Jeg har lånt vinbjergsnegle og havesnegle i forskellige farve.
























































Ingen kommentarer: